Centa Winky Empunya Belog ! <3
mengapa hubungan tidak kekal lama????

Sunday 11 September 2011 @ 05:51 | 0 Comment [s]


1.Menipu..

Menipu adalah "pembunuh" utama dalam sebuah perhubungan. Ia umpama ledakan gunung berapi yang meletus hebat. Ada yang "menipu" untuk "menyelamatkan" sebuah perhubungan , namun mereka tidak mahu hati pasangan mereka terluka. Sesetangah orang tidak dapat menerima bahawa hati meraka telah dilukai dan  penipuan diangap untuk memperbodohkan mereka..

2.Harapan/ kebebasan..

Ada pasangan yang meletakkan harapan yang sangat tinggi kepada pasangan nya malah mereka bergantung penuh kepada pasangan. Ada lelaki yang menyukai hal ini dan ada pula  sebaliknya. Di sini timbul lah konflik yang mungkin menyebabkan hubungan terputus di tengah jalan. Ada pula lelaki yang ingin kebebasan , tetapi di kongkong.. Hal-hal inilah membuat hubungan tersekat.




3.Terlalu memikirkan aspek perkahwinan..

Perhubugan yang sihat selalunya berlangsung dalam hubugan yang harmonis dah bahagia. Ia perlu di isi dengan kasih sayang dan sikap saling memahami.. Bila semua hal ini ada dalam hubungan itu.. barulah perhubugan diteruskan di peringat yang serius. Tetapi sesetengah wanita yang baru sahaja berkenalan , mereka terus sahaja mengharapkan hubugan itu berakhir dengan perkahwinan. Apabila sesuatu berlaku di dalam perhubugan mereka, mereka menjadi takut dan mengangap hubugan ini hanya sia-sia sahaja.. Jadi apabila berlaku konflik ini., mereka akan tercetus kepada pergaduhan dan akn menyebabkan hubugan mereka tidak lama..

4. Cemburu

Jika salah seorang daripada mereka mengalami perasaan cemburu yang sangat kuat dan cemburu tidak tentu pasal... Hal ini merupakan faktor utama pasagan itu tidak akn kekal lama kerana disebabkan kes cemburu , pertengkaran akn berlaku dan akan meledak sampai berlaku gegaran dalam hubugan tersebut.. Jadi, sifat cemburu harus dikurangkan dan pasagan tersebut harus berbincag dengan baik agar mereka tidak tercetus kepada perkataan "it's over"... !!!!!



so pelihara lah hati pasagan korang macam niy and jaga dengan baik agar tak jadi mc



niy......


dan jika dibiarkan degan lama serta tidak disemai dengan kasih sayang ia akan jadi mc niy




aku tak tau lah pendapat niy betul or tak.... hentam saja lah.... hehehe... law nk taw betoi or x.... test larrr kat pasgan korang... nati dah dapat jwapan gtaw aku... hheehehe... so renug-renugkan lah n selmt beramal... hekhek :P


Older Post | Newer Post
Disclaimer

Hey.. my name is Eyka i'm sweet 19 years old


Navigations

Diary About Stuff Site


Footprint


Big Claps

Template by : Ki Baro
Basecode by : NurynnFarisyaa